2017-08-29

Med tema hur marknadsförare och säljare argumenterar i syfte att göra affärer, får vi avnjuta en god lunch till en föreläsning av universitetslektor Tomas Nilsson som är expert på områdena marknadsföring, försäljning och retorik.

Tomas Nilsson, universitetslektor på Linnéuniversitetet.

Tomas Nilsson, universitetslektor på Linnéuniversitetet.

Tomas Nilsson, som är universitetslektor på Linnéuniversitetet, har studerat marknadsförare och säljare i deras vardag för att förstå hur de gör affärer retoriskt.

Tomas ville veta var och när de argumenterar, vilka retoriska strategier de använder och hur de framställer sig själva inför den publik de ställs inför.

En retorisk analys av marknadsföringsarbetet

En forskning som resulterade i doktorsavhandlingen Rhetorical business – A rhetorical analysis of marketing work in the spirit of contradiction.

Varmt välkommen på denna forskarlunch där Tomas även berättar om sin forskning och avhandling, blandat med erfarenheter från drygt tjugo år som företagare och konsult inom tjänstesektorn.

Klicka på bilden för att hämta inbjudan som PDF.

Klicka på bilden för att hämta inbjudan som PDF.

När: torsdag den 21 september kl 12:00 – 13:30

Var: Videum Science Park, Hus Echo/ Lokal Ericsson, Framtidsvägen 18, Växjö

Anmälan: senast den 18 september på videum.se/biljettkiosken

Mer om: universitetslektor Tomas Nilsson