2017-01-26

Företagen i Silicon Valley har utvecklat en förmåga att ständigt förnya sig. Välkommen på ett frukostmöte där du får veta vad detta beror på och hur kan du dra nytta av det.

The Silicon Valley Model är namnet på en bok som handlar om vad som kännetecknar företagen och deras förmåga att ständigt förnya sig.

I Linnéuniversitetets första seminarium i serien Digitalisering kommer en av författarna, Sverker Alänge, och berättar om vad som vad som är gemensamt för innovativa bolag som Google, Facebook, LinkedIn, Twitter och Tesla.

Sverker tar även upp organiserat samarbete med små företag

Sverker Alänge är docent vid institutionen för teknikens ekonomi och organisation vid Chalmers tekniska högskola, där han tillhör avdelningen STS (Science, Technology & Society).

Sverker Alänge är docent vid institutionen för teknikens ekonomi och organisation vid Chalmers tekniska högskola, där han tillhör avdelningen STS (Science, Technology & Society).

Sverker Alänge kommer även att prata om hur stora företag organiserat samarbete med små företag för att åstadkomma ömsesidig nytta i innovationsarbetet.

Han och hans kollegor har identifierat framgångsrika exempel på samarbeten i Europa och USA och funnit vad som ansågs vara framgångsfaktorer.

När: Tisdag den 14 februari kl 07:30 – 09:30
Vi bjuder på frukost från kl 07:30. Presentationen börjar  kl 08:15.

Var: Linnéuniversitetet i Växjö, sal M1083 (Södra-salen) i hus M

Anmälan: Senast fredag 10 februari via denna länk

 

Klicka för att hämta ett utdrag ur boken The Silicon Valley Model (PDF-fil på 4 Mbyte)

Klicka för att hämta ett utdrag ur boken The Silicon Valley Model (PDF-fil på 4 Mbyte)

Klicka för att hämta inbjudan som PDF-fil